czwartek, 18 lipca 2013

Paweł Pierściński – Jubileuszowa glosa

Miałem zaszczyt, szczęście i przyjemność uczestniczenia w pracy tarnobrzeskich mistrzów obiektywu. Wielokrotnie odwiedzałem gościnny Tarnobrzeg, nawiązałem kontakty przyjacielskie z aktywnymi fotografami, organizowałem wystawy własnych prac, odbywałem spotkania autorskie, wygłaszałem referaty, uczestniczyłem w plenerach regionalnych i ogólnopolskich realizowanych na Ziemi Tarnobrzeskiej. Wspólnie z organizatorami ruchu planowałem rozwój twórczości fotograficznej. Rozkwitała ona w latach 70. XX wieku, jednakże jej dynamikę zahamował definitywnie przełom społeczno-gospodarczy w kraju. Tarnobrzeskie Towarzystwo Fotograficzne zawiesiło działalność jednego z najaktywniejszych ośrodków twórczości i animacji życia fotograficznego.
Reaktywowane w 2006 roku, po wieloletniej przerwie, TTF znakomicie wypełnia zadania promocji ambitnej fotografii. Tarnobrzeskie Towarzystwo Fotograficzne zgromadziło twórców artystycznej fotografii z terenu miasta i jego okolic. Odbywające się w Miejskiej Bibliotece Publicznej cotygodniowe zebrania przynoszą wartościowe tematy szkoleniowe i poznawcze. Salę wypełnia ponad trzydziestoosobowa grupa aktywistów, wytrawnych artystów oraz debiutantów i sympatyków TTF. W spotkaniach często uczestniczą zapraszani wybitni artyści fotograficy z różnych miast polskich. Uczestnictwo w spotkaniach oraz udział w dyskusjach cementują zespół koleżeński i tworzą klimat sprzyjający wszechstronnemu rozwojowi twórczości fotograficznej członków TTF. Standardowe dyskusje na temat techniki i estetyki zdjęć, znajdują naturalne podsumowanie w Konkursach miesiąca. Plon konkursów oraz wystawy przeglądowe lub pokazy autorskie eksponowane są w witrynach Biblioteki usytuowanej w centrum miasta. To znakomita promocja sztuki fotograficznej w mieście. Wystawy doroczne i problemowe oraz pokazy autorskie organizowane są na terenie Tarnobrzega oraz w większych centrach fotograficznych.
Praca Tarnobrzeskiego Towarzystwa Fotograficznego nakierowana jest na rozwój indywidualnych talentów twórczych oraz na umocnienie rangi i znaczenia sztuki fotograficznej w kraju. Z okazji znakomitego Jubileuszu TTF, tarnobrzeskim przyjaciołom fotografii życzę wielu lat pracy twórczej oraz satysfakcji z uprawiania sztuki fotograficznej.
Paweł Pierściński (Kielce, 15 lipca 2013).

Foto: Marek Żak (od lewej: Paweł Pierściński, Paweł Matyka)